Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
  Udskriv emne

Syreindhold i okse/svinekød - giver ledsmerter?
Forfatter Besked
Snakkehoved
Brugeravatar

Jeg har lige hørt dette forleden dag, på et andet forum.

Jeg skal derfor høre om der er nogen herinde, der har hørt om dette? Det er gældende for mennesker, men jeg tænker om det så også gælder for hunde?

For Luna har jo lidt ledproblemer og får tilskud for dette. Derfor er det jo helt hul i hovedet at give disse tilskud OG okse/svinekød, hvis sidstnævnte giver problemer.

Profil Mit Fotogalleri  

Re: Syreindhold i okse/svinekød - giver ledsmerter?
Ejer
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Jeanette skrev:
Jeg har lige hørt dette forleden dag, på et andet forum.

Jeg skal derfor høre om der er nogen herinde, der har hørt om dette? Det er gældende for mennesker, men jeg tænker om det så også gælder for hunde?

For Luna har jo lidt ledproblemer og får tilskud for dette. Derfor er det jo helt hul i hovedet at give disse tilskud OG okse/svinekød, hvis sidstnævnte giver problemer.

Hmm har desværre ikke hørt om det, men du kan i en periode jo prøve at lade være med at give den type kød og se om det hjælper hende :) Der er jo så mange andre typer du kan fodrer med.

Profil Mit Fotogalleri  

Snakkehoved
Brugeravatar

Jeg synes ikke hun virker til at have ondt, men det er jo bare lidt dumt, at jeg går og hælder flexvital og fiskeolie i hende, og så fodrer med svin og okse :)

Men ja, jeg har besluttet at prøve at undlade svinekød, det er det, jeg har forståelse af, er værst for mennesker.

Men ja, jeg har andet at vælge udfra :)

Tak for svar, Karina :)

Profil Mit Fotogalleri  

Hundehvalp

Hej
Jeg er ny her i dette forum men har alligevel lige en lille kommentar til dit indlæg:
Jeg ville aldrig fodre min hund med svinekød, da svin ikke hører til at være et såkaldt naturligt byttedyr for hundens stamfar - ulven. Det er ihvertfald hvad jeg har ladet mig fortælle på barf klinikken - de siger at årelange studier af ulve har vist, hvad de foretrækker at sætte tænderne i og det er ikke svin.
Jeg fodrer med hest, lam, lammeribben, kalv, kallun, kylling, kalkun, fasan, okse og så får han tilskud af vitaminer og mineraler. Derudover får han en lille smule lamme fedt - det er rigtig godt for pelsen.

mange hilsner fra Ulla

Snakkehoved
Brugeravatar

ulla skrev:
Hej
Jeg er ny her i dette forum men har alligevel lige en lille kommentar til dit indlæg:
Jeg ville aldrig fodre min hund med svinekød, da svin ikke hører til at være et såkaldt naturligt byttedyr for hundens stamfar - ulven. Det er ihvertfald hvad jeg har ladet mig fortælle på barf klinikken - de siger at årelange studier af ulve har vist, hvad de foretrækker at sætte tænderne i og det er ikke svin.
Jeg fodrer med hest, lam, lammeribben, kalv, kallun, kylling, kalkun, fasan, okse og så får han tilskud af vitaminer og mineraler. Derudover får han en lille smule lamme fedt - det er rigtig godt for pelsen.

mange hilsner fra Ulla

Hej Ulla

Velkommen til :)

Jeg fik lagt en plan til Luna af en uddannet foderrådgiver, og der var det okay at udskifte kanin (som jeg ikke kan skaffe) med svine- kam eller bov. Nej måske ville en vild ulv ikke spise en gris, meeen hvis den var der og de var sultne, så tror jeg nok, de ville spise den ;)

Men jeg vil gerne have en del variation og Luna vil ikke spise fasan, due og and, så der røg lidt der. Så nu bruger vi hjort, lam, hest, okse, kylling, kalkun og fisk i form af sildefileter eller tun på dåse (hunden vil ikke spise hele fisk :mrgreen: ) Hjort er bare dyrt, så det ville have været godt at kunne skifte med svin

Profil Mit Fotogalleri  

Hundehvalp

Hej igen
:lol: :lol: ja du har nok ret - står der kun en lille gris og er man sulten nok, så ryger den nok ned - uanset hvad de kloge siger.

Den foder plan du går ud fra, ser da meget varieret ud synes jeg, så hvorfor overhovedet spekulere på gris ?

Får din hund ikke kallun og rå ben ?

Det med en kræsen hund kender jeg alt for godt - min hund vil ikke spise oksekallun, kun lammekallun - rensdyr værdiger han ikke et blik og fisk skal holde sig i vandet...

hilsen fra Ulla

Snakkehoved
Brugeravatar

ulla skrev:
Hej igen
:lol: :lol: ja du har nok ret - står der kun en lille gris og er man sulten nok, så ryger den nok ned - uanset hvad de kloge siger.

Den foder plan du går ud fra, ser da meget varieret ud synes jeg, så hvorfor overhovedet spekulere på gris ?

Får din hund ikke kallun og rå ben ?

Det med en kræsen hund kender jeg alt for godt - min hund vil ikke spise oksekallun, kun lammekallun - rensdyr værdiger han ikke et blik og fisk skal holde sig i vandet...

hilsen fra Ulla

Jo hun får kallun og ben. Både heste-, lamme, okse og hjorteben :) Men ja, jeg kan godt undvære gris, det er bare lidt billigere end hjort, der skal købes hos en forhandler. Gris kan jeg købe i supermarkedet ;)

Ja de er nogle sjove væsener, de små :lol:

Profil Mit Fotogalleri  

Hundehvalp

jeg har også gjort det, at jeg hos min lokale rigtig gode halal slagter, køber frisk afpuds, hvor jeg både får fedt og meget godt kød til ingen penge - sidst købte jeg 1.5 kg og af det viste der sig at være 1,2 kg rent kød - resten fedt, som jeg skærer i tern og fryser ned.
Jeg har også købt lammeribben, lammehalse og knogler hos min alm slagter - for 100 kr fik jeg en kæmpekasse med en masse lækkerier :) og nu er det jo snart påske...
Og ellers slår jeg til, når nogen har dyrevildt til salg - ved godt at hjort koster kassen for ganske få gram - har lige købt 2 kg dyreryg og 2 kg dyrekølle. Nu får hunden altså ikke det hele :D men der falder helt sikkert en mundsmag fra til ham :lol:

Hej fra Ulla

Snakkehoved
Brugeravatar

ulla skrev:
jeg har også gjort det, at jeg hos min lokale rigtig gode halal slagter, køber frisk afpuds, hvor jeg både får fedt og meget godt kød til ingen penge - sidst købte jeg 1.5 kg og af det viste der sig at være 1,2 kg rent kød - resten fedt, som jeg skærer i tern og fryser ned.
Jeg har også købt lammeribben, lammehalse og knogler hos min alm slagter - for 100 kr fik jeg en kæmpekasse med en masse lækkerier :) og nu er det jo snart påske...
Og ellers slår jeg til, når nogen har dyrevildt til salg - ved godt at hjort koster kassen for ganske få gram - har lige købt 2 kg dyreryg og 2 kg dyrekølle. Nu får hunden altså ikke det hele :D men der falder helt sikkert en mundsmag fra til ham :lol:

Hej fra Ulla

Ja det er jo med at gøre de der gode køb. Jeg skal også lige have et besøg hos 2 slagtere og høre om de har nogle lamme-ribben osv.

Men det lyder da som et lækkert køb, du fik gjort dig der :)

Profil Mit Fotogalleri  

Hundehvalp

hos min lokale rigtig gode halal slagter, køber frisk afpuds, hvor jeg både får fedt og meget godt kød til ingen penge sidst købte jeg og af det viste der sig at være kg rent kød resten fedt, som jeg skærer i tern og fryser ned. jeg har også gjort det, at jeg.

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Søg efter: